Posted by: Inqaahe.nl in zoekmachines on juni 9th, 2017
Google heeft een nieuwe zoek algoritme, het systeem die ze gebruiken om alle informatie te sorteren zodat als u een zoekopdracht uitvoert, u een antwoord terugkrijgt. Het heet “Hummingbird” (Kolibrie) en hieronder is te lezen wat we tot nu toe weten.

Wat is een “zoek algoritme”?

Dat is een technische term voor wat Google gebruikt om alle miljarden pagina’s en andere informatie van het internet te sorteren. Dit wordt gebruikt om u zo goed mogelijke resultaten te geven als u ergens naar zoekt.

Wat is “Hummingbird?”

Het is de naam van het nieuwe zoekalgoritme die Google gebruikt. Deze algoritme moet betere resultaten geven.
Google Hummingbird algoritme

Betekent dat, dat PageRank dood is?

Nee. PageRank is een van de meer dan 200 factoren die door Hummingbird gebruikt worden.
Ranking factoren
Hummingbird kijkt naar PageRank (hoe belangrijk links naar die pagina zijn) samen met andere factoren, zoals hoe hoog Google de kwaliteit van de pagina inschat, de woorden die worden gebruik en nog veel andere factoren. Voor meer informatie over de factoren kunt u de Periodic Table Of SEO Success Factors bekijken.

Waarom heet het Hummingbird?

Google zei dat de naam gekozen is omdat het precies en snel is.

Wanneer is Google begonnen met Hummingbird?

Google is ongeveer een maand geleden begonnen met Hummingbird zeiden ze. Google heeft de verandering pas gisteren bekend gemaakt.

Wat betekent de komst van Hummingbird?

Zie het als een auto uit de jaren 50. Mogelijk heeft het een prima motor, maar misschien is het een motor die geen loodvrije benzine kan gebruiken. Het gebruik maken van Hummingbird door Google, is ongeveer hetzelfde als het vervangen van de oude motor met een nieuwe. Dit hebben ze zelfs zo snel gedaan dat u het niet door heeft gehad.

Wanneer heeft Google voor het laatst zo’n verandering doorgevoerd?

Het is lang geleden dat Google een update van deze grote heeft doorgevoerd. In 2010 kwam de Caffeine Update, die veel veranderden. Dit was een echter een update die vooral bedoeld was om Google te helpen om informatie te verzamelen (indexering) in plaats van de informatie te sorteren.
Drastisch herschreven
Google search chief Amit Singhal heeft gezegd dat in 2001, toen hij pas net voor Google ging werken, het de laatste keer was dat het algoritme zo drastisch herschreven werd.
Posted by: Inqaahe.nl in veiligheid on december 8th, 2016

Veel mensen denken dat het coderen van processen iets van de laatste paar jaar is, echter niks is minder waar. Al sinds de oudheid probeert de mens zijn werk overzichtelijk en geordend te houden, omdat dit nou net even wat makkelijker werkt. Vroeger gebeurde dit vrij simplistisch door bepaalde laden te gebruiken voor bepaalde documenten en bepaalde stickers als codering te gebruiken. Echter is de echt uitdaging gekomen toen processen steeds meer en meer geautomatiseerd werden. (more…)

Posted by: Inqaahe.nl in webdesign on oktober 9th, 2016
  • .Adresseer uw bericht aan de juiste persoon of personen.
  • .Gebruik niet meer e-mailadressen dan nodig in de Aan:- of cc:- regel.
  • .Gebruik een goede onderwerpregel.
  • .Gebruik als eerste woord in de onderwerpregel een informatiedragend woord.
  • .Zet de juiste afzender in het veld Van:.
  • .Schrijf kort en bondig, gebruik maximaal 65 tekens per regel.
  • .Gebruik geen HTML-email, tenzij u zeker weet dat de ontvanger dit op prijs stelt.
  • .Gebruik in bedrijfsmail geen afkortingen en jargon.
  • .Vermijd indien mogelijk het gebruik van accenttekens en speciale symbolen.
  • .Controleer de spelling van uw e-mailbericht.
  • .Vermijd het gebruik van alleen hoofdletters.
  • .Onderteken met uw naam en functie en geef aan waar de ontvanger meer informatie kan verkrijgen.
  • .Geef aan hoe de lezer kan aangeven geen email meer te willen ontvangen.
  • .Gebruik een goede signature.
  • .Vermijd het gebruik van uitvoerige disclaimers of populaire teksten in uw signature.
  • .Gebruik geen ASCII-art.
  • .Controleer het e-mailbericht nog eenmaal uitvoerig voordat u het verzend
Posted by: Inqaahe.nl in webdesign on april 14th, 2016

Bedrijven hebben websites nodig. Het is belangrijk dat deze websites goed de corporate identiteit van het bedrijf weergeven. Met andere woorden heb jij een keurig bedrijf en is jouw website een rommeltje? Dan bereik je met jou website niet hetgeen je ermee beoogde.

De website moet bij het bedrijf passen. Daarvoor moet eerst een onderzoek worden gedaan onder de bezoekers. De doelgroep moet bepaald worden. Vervolgens wordt er met de onderzoeksresultaten een persona samengesteld. Dat is een virtueel persoon waarvoor de content op de website geschreven dient te worden en ook de manieren waarop deze persoon met de website zal omgaan moeten worden beschreven zodat een goed interactie ontwerp kan worden gemaakt. Hiervan is het de bedoeling dat een bezoeker nooit meer dan 2 muisklikken moet zoeken voordat hij de informatie vindt, die voor hem van belang is. De kleuren en vormgeving moeten ook bij de persona passen en moeten aangepast zijn op de huisstijl van het bedrijf.

Je ziet, er komt nogal wat bij kijken voordat een website de juiste uitstraling voor jouw bedrijf heeft. Dit moet zeker niet onderschat worden. Specialistische bedrijven doen website ontwikkeling op deze manier. Ook zorgen zij dat de website voorzien wordt van de nieuwste technieken. Dit maakt de website minder kwetsbaar voor hackers.

Moderne websites zijn gebouwd met een CMS, een content management systeem. Dit is een soort database waarmee heel gemakkelijk nieuwe content aan de website kan worden toegevoegd of veranderd. Bovendien zijn moderne websites responsive gemaakt. Doordat websites tegenwoordig op allerlei apparaten bekeken worden, moeten zij zich kunnen aanpassen aan die apparaten. Het is de bedoeling dat de website er even goed uitziet op een telefoon als op een desktop.

En wat misschien wel het belangrijkste is voor je bedrijf. Je website moet een contactformulier hebben waarmee klanten op een makkelijke manier contact met het bedrijf kunnen zoeken.

Posted by: Inqaahe.nl in cloud on oktober 19th, 2015

De aardbol is door cloud, beschikbaarheid van data en computerkracht geheel anders dan vroeger. Klanten en zelfs vakmensen geloven bij vluchtige analyse van gegevens uit zowel interne als externe bronnen bijv. nog vaak aan langlopende, hardware intensieve en om deze reden dure projecten.

Realiteit Cloud Big Data

De werkelijkheid is dat dergelijke technologie met een drietal kliks voor alle personen toegankelijk is. Door social media, maar ook door het feit dat steeds meer bedrijven hun gegevens online beschikbaar maken, is het steeds eenvoudiger om iets met al die smart data te doen.

Predictive Analytics

Een luchthaven ziet bij wijze van voorbeeld op basis van bluetooth-gegevens precies waar passagiers zijn, beschikt over alle informatie van vliegtuigmaatschappijen, van de parkeerplaats, enzovoort. Het combineren van al die data maakt het possible om voorspellende analyses rond passagiers te maken of andere slimme zaken te ondernemen. Financiële
organisaties kunnen op basis van interne en externe data verbeterde risicoafwegingen creëren. Het scherpe is dat de voor deze benodigde technologie heden ten dage in de cloud beschikbaar is.

IBM Bluemix

Een platform als IBM Bluemix, maakt het mogelijk om op basis van een abonnement big data analyses te draaien of andere applicaties te ontwikkelen. Systemen worden bovendien zo intelligent, dat de basis en structuur van gegevens er bijna niet meer toe doet. Zowaar uit een willekeurige spreadsheet kan een systeem nog nuttige dingen halen, en weer koppelen met andere data zodat de vergaarde kennis steeds meer wordt. Eveneens zijn er volop frisse cloud toepassingen te maken.

Posted by: Inqaahe.nl in webwinkels on augustus 24th, 2015

Een webshop bouwen is tegenwoordig niet moeilijk meer maar waar moet je de producten vandaan halen? De laatste tijd is Dropshipping is heel populair geworden.

Met dropshipping hoef je zelf geen voorraad bij te houden of een voorraad in te kopen. De klant besteld wat op jouw website en jij stuurt de order door naar jouw dropshipleverancier die het gekozen product, of producen dan doorstuurd naar de klant met jouw logo. Je hebt dus nauwelijk risico omdat je geen voorraad moet inkopen of opslag te bieden.

Aan jouw is het dan de taak om een geweldige website te bouwen, een geniale marketing strategie uit te zetten of een uniek concept op te zetten. Jij onderhoudt de relatie met de klant. Je kunt zelf de prijzen bepalen en dus zo de marge bepalen, ideaal als je je vanwege de prijs je wilt onderscheiden van de rest. En dit alles kun je doen vanuit je luie stoel, vanaf je studentenkamertje of achter je bureau.

Dropshippers zijn echter moeilijk te vinden, want ze hebben geen kaas gegeten van marketing. Daarom bieden wij een lijst aan met 30 nederlandse dropshippers die een zeer groot assortiment hebben. Ze hebben bijna alles.

Posted by: Inqaahe.nl in veiligheid on maart 4th, 2015

Iedereen bestelt weleens wat online, de één meer dan de ander. Tegenwoordig is zo een beetje alles online te verkrijgen, van kleding tot elektronica, van boodschappen tot huishoudartikelen, abonnementen, sportartikelen, tickets en tja wat eigenlijk niet? Laatst hoorde ik zelfs van een collega dat hij online vlees had besteld, vlees! Kun je je het voorstellen, je vlees wat je de komende dagen gaat consumeren ligt ergens in een pakketje in een magazijn. Voordat je het weet belt de postbode (alweer!) bij je aan en kun je genieten van je vlees.

Uit onderzoek blijkt ook dat steeds meer Nederlanders online aankopen doen. Nederland behoort zelfs tot de top 10 van de Europese Unie met de meeste aankopen online. Alleen in Zweden, Denemarken en in het Verenigd Koninkrijk wordt er meer online geshopt. De grootste groep van de online shoppers in Nederland is tussen de 25 en 45 jaar, maar ook ouderen doen steeds meer online aankopen. Daarnaast is er nog een nieuw fenomeen ontstaan, aankopen doen via je smartphone! Maar liefst 11% van de aankopen online wordt gedaan door middel van een mobiele telefoon of tablet.

Hoe weet je eigenlijk of een webshop betrouwbaar is? Je wilt natuurlijk wel dat je bestelde producten ook daadwerkelijk worden opgestuurd. Een webshop heeft vaak geen fysiek contactpersoon en je kunt u het product alleen op foto’s beoordelen. Waar moet je dan op letten bij een webshop om te bepalen of deze betrouwbaar is of niet?

– De contactgegevens. Is het makkelijk om contact op te nemen met de webshop? Zijn de gegevens van de webshop duidelijk zichtbaar en makkelijk vindbaar?
– Is de webshop in het bezit van een webshop keurmerk?
– Klantervaringen. Is het op de webshop mogelijk om klantenbeoordelingen te vinden? Wanneer iedereen positieve reacties schrijft, kan dit je doen beslissen om ook daadwerkelijk je online aankoop te doen. Andersom geldt uiteraard hetzelfde!
– KvK gegevens. Is er een duidelijke vermelding van deze gegevens?

Posted by: Inqaahe.nl in backlinks on september 8th, 2014

Het ontstaan van startpagina

Dat het in Nederland zo populair is komt doordat het een Nederlands uitvinding is. Startpagina.nl is al in het begin van het internet ontstaan. De ontdekker maakte een webpagina voor zijn vader omdat die man nogal moeite had met het vinden van de juiste websites. Nu stonden al zijn website keurig op een pagina. Het vervolg is dat er steeds meer pagina’s bij gemaakt werden en het opgepikt werd door andere mensen. Deze mensen gingen helpen als vrijwilliger en zo hebben honderden mensen startpagina groot gebracht.

Het grote geld van startpagina.nl

Waar het zo vaak om geld gaat ging het ook bij startpagina mis. Durk jan de Bruin was de persoon achter startpagina.nl. Hij hield alle vrijwilligers voor dat het een puur hobby matig was zoals hij om ging met startpagina.nl. Alleen toen er een bod kwam van 30 miljoen euro verkocht hij alles wat hij had opgebouwd met de vrijwilligers. De vrijwilligers kregen in eerste instantie niets. Later heeft hij de vrijwilligers een kleine vergoeding gegeven. Na de verkoop zijn er diverse startpagina klonen ontstaan. Op de dag van vandaag zijn er honderden website met het zelfde principe.

Adverteren op startpagina’s, is het de moeite waard?

Startpagina’s zijn nergens zo populair als in Nederland. Nergens op de wereld word er zoveel gebruik van startpagina’s als in ons eigen land. Webmasters willen graag hun links plaatsen op de pagina’s en veel mensen gebruiken de pagina’s om direct naar de websites te gaan die ze zoeken.

Zelf een gratis startpagina maken

Bij veel klonen kun jij gratis een startpagina beginnen. Dit natuurlijk leuk om te doen en zo je eigen website te onderhouden

Posted by: Inqaahe.nl in zoekmachines on december 11th, 2013

Wat is SEO?

SEO, in het Nederlands vertaald zoekmachine optimalisatie, is het optimaliseren van je website of webwinkel voor de zoekmachines. Het optimaliseren zorgt ervoor dat jouw site wordt gevonden in de zoekmachines door bezoekers. Nog steeds gebruikt het grootste deel van de mensen die op internet zoeken, Google als zoekmachine. Daarnaast zijn er nog een aantal andere zoekmachines zoals Vinden.nl, Yahoo en Bing. Omdat je natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers wilt ontvangen, is het dus verstandig ervoor te zorgen dat je hoog in Google komt te staan.

Waarom is het slim om zelf de SEO te doen?

SEO is niet erg makkelijk sinds de nieuwe updates in Google, en redelijk tijdrovend. Voor dat je resultaten ziet, zul je wel even geduld moeten hebben. Toch is het verstandig om zelf aan de slag te gaan met de zoekmachine optimalisatie. Ten eerste bespaar je een hoop geld doordat je het zelf doet en geen bedrijf in hoeft in te huren. Ten tweede weet je zo alles over jouw site en ben je niet afhankelijk van derden. Wanneer er een verandering in Google komt, of de url zakt weer naar achter in de zoekmachine resultaten, kun je direct zelf ingrijpen. Wanneer je dit door een bedrijf laat doen kost het dan vaak opnieuw een bedrag, of je gaat het hierna zelf doen terwijl je niet weet waar de linken eerder zijn geplaatst.

Hoe ga je zelf aan het werk met de SEO?

Met een ebook SEO zorg jij dat je je concurrenten voorbij gaat! Het is een handleiding die alle aspecten die belangrijk zijn in de SEO aan je uitlegt. Ook krijg je uitleg over veelgebruikte termen op het internet, hoe je sociale media in kunt zetten en nog meet over internet marketing. Alles wordt stap voor stap uitgelegd aan de hand van voorbeelden en veelal zelfs afbeeldingen. Als je alle informatie hebt gelezen, ga je direct aan de slag met de SEO, aan de hand van het bijbehorende stappenplan. Alles is geschreven in leesbare Nederlandse taal, dus geen onnodig moeilijke woorden. (zo kun je je dus geheel concentreren op de informatie) Hierdoor is het ebook geschikt voor bedrijven, particulieren, beginners en gevorderden. Ook zou SEO Compleet als les-en cursusmateriaal kunnen worden ingezet. Alle SEO methodes in deze handleiding zijn gratis, net als de vele links en tools die als bonus zijn toegevoegd. Hiermee heb je alles bij de hand om zelf hoger in Google te komen!